BEN DUANIN AYARINI FAZLA KAÇIRDIM :) MS

Bu sözü aniden çok hızlı kilo verip yatağa yapıştığım zaman söylemiştim...

Hani bazı insanlar vardır strese girdiklerinde iştahdan kesilirler bu durum bende tam tersiydi.Ne zaman canım sıkılsa kendimi yemeğe veriyordum.Sanki hırsımı yemekten çıkarıyordum.Ve her seferinde allahım ne olur bir gün bir şey olsun ve şu iştahım kesilsin diyordum...

Ve gerçekten bir sabah uyandığımda çok şiddetli mide bulantısı ve iştah kaybı ile uyandım.Asla ağzıma bir şey koyamıyordum yemekler bana pis geliyordu .Bu benim için imkansız bir durumdu eğer ben yemekleri pis görüyorsam gerçekten hastayım demektir :)

dedimki allahım tamam iştahım kesilsin dedim ama bu kadarını demedim .yok ben bu dua işini beceremiyorum bir ayarım yok yahu :)

İlk hafta 6 kilo 2. hafta 8 kilo verdim .Ne yapacağımı bilemedim.Hemen dr a gittim.

40 a yakın kan tahlilleri mr lar ultrason kolonoskopi endoskopi ama sonuç yok ...sebebini bulamıyorlar.dr uma da sinir geldi elçin yapmadığımız şey kalmadı ama bu kadar şiddetli mide bulantısına sebep olacak bir şey çıkmadı...

Dr um dahiliyeci.Ve işinde gerçekten çok iyi.Hiç bir şeyi asla şansa bırakmıyor.elçin seni birde gastrolog görsün dedi.Gittim.Sonuçlarıma baktı ve dediki bu son yıllarda 30 lu yaş gurubundaki bayanlarda bunu çok sık görmeye başladık.Sebepsiz iştah ve kilo kaybı mide bulantısı belirtileri temel şikayetler.Nedeni stres.Ve bunun tedavisi psikiyatrist dedi.

Ama ben gitmedim.İhmal ettim.Ama mide bulantısı beni mahfetti.aradan bir süre geçti çalışmaya başladım.İş yerinde çok stresli bir ortam vardı.Bir gün benim görmem bulanıklaştı herhalde tansiyonum çıktı diye düşündüm.Aradan 2 gün geçti telefonla konuşurken aniden sağ kolumu hissetmedim uyuşma ve güç kaybı oldu .Ben felç geçiyorum sandım...

hemen acil dr a gittim.dr beyin mr ı istedi.çektirdim.mr için randevu alırken dr un yazdığı istem kağıdına bakarken şok oldum.dr şüpelendiği rahatsızlığı yazmış ama bana söylememiş...

dr bende MS hastalığından şüpelenmiş.mr sonucunu almaya gittim ama sonucu beklediğim 2 gün berbat geçti.kimseye hiç bir şey demedim.aileme söylemedim hiç bir şey netleşmeden.sadece 3 dostum biliyordu.ve mr sonucunu almaya giderken de kimseyi yanımda istemedim tek başıma ben hallederim diye.Ben her şeyi kendim halletmeye çalışırım her zaman kimseye zahmet vermek istemem

sonucu aldım ve okumaya başladım.korktuğum başıma geldi.beyinde ufak bir leke var diyordu sonuç.ama bir önceki yazımda belirttiğim üzre olayları kafamda büyütüp yumak haline getirme konusunda kendimi tek geçtiğim için tüm felaket senaryolarını 2 dk içinde üretmeyi başardım :)
deli gibi ağlamaya başladım.kendimi kontrol edemiyordum.hemen dr un yanına gittim sonucu göstermek için .kapıda dr u beklerken hala kontrol edemiyordum gözyaşlarımı.sırada bekleyen bir teyze kızım ne olur bu kadar ağlama bak sen daha çok gençsin neyin varsa mutlaka düzelir.bak ben yaşlıyım bu saatten sonra bana bir şey olsa ne olacakki.hadi sen benden önce gir kıyamam gözyaşlarına dedi.

bu sefer o teyzeyede üzülmeye başladım.teşekkür ettim ve içeri girdim.sonucu dr un önüne koydum dr baktı ve ağzından boşuna tıp okumuş bu kadın dediğim cümleler döküldü .

gülerek bana dediki: aaa hay allah çıkmaz çıkmaz dedik ama çıktı !!!!!!!

ne demek çıkmaz çıkmaz demek ya ..sen nasıl bir hastaya ve karşında deli gibi ağlayan bir hastaya bu şekilde konuşursun..sinir etti beni...ve bana olmadık bir teklifte bulundu.bu sonucu başka bir görüntüleme merkezindeki dr lara da göstermek istiyormuş...yahu bu beyin ...başka bir şey değil...baktımki olacak gibi değil dedimki size saygı duyuyorum ama karşınızda duran beyin mr ı ve şüpelendiğiniz hastalık ms ! ve bu konuda zaman kaybı olamaz.sizden rica edicem bu konuda çok iyi uzman bir dr önermeniz...bana 2 isim verdi.ve Türkiye de bu konuda gerçekten çok iyi isimlermiş .bunu sonradan araştırdığımda da öğrendim

insan başına gelmeyince anlamıyor .çevremde ne kadar ms hastası varmış.ve başladım araştırmaya bu hastalık nedir diye .aşağıda bu hastalık ile ilgili merak ettiğiniz her şeyi bulabileceğiniz sitenin linki



http://www.ms-gateway.gen.tr/


Ve Türkiye de ms hastalığı konusunda çok iyi bir isim var .Prof.Dr.Aksel Siva
Kendisi cerrahpaşa da hoca ayrıca klinikde de çalışıyor .linki bu :

http://www.medicatr.com/

kendisinden randevu almak gerçekten çok zor ama allah bana çok yardımcı oldu.normalde 1 ay sonrasına randevu alabiliyorsunuz ama bir hasta randevusunu iptal edince ben hemen gittim...

Daha içeri girmenizden sizinle konuşurken muayne etmesinden çıkana kadar farkını ortaya koyan bir hoca .açıkçası nette araştırırken biraz kendisi hakkında çekincelerim vardı .biraz sert biri diye yazıyordu nette yorumlarda .ama tam tersi çok sıcak ilgili ve işine çok hakim bir dr buldum karşımda .ve benim için çok önemli olan sorduğum her soruya detaylı benim anlayabileceğim şekilde sabırlı bir şekilde cevap verdi.

ve sonuçta ben ms hastası değilmişim.

ben normalde güleryüzlü sıkıntımı dışarı belli etmeyen içime atan biriydim.ve aksel hoca bunun en büyük tehlike olduğunu söyledi.bir çok tahlil istedi.yaptırdım.kliniği karşıda olduğu için gidip gelmem zor olacaktı .sonuçları faxladım.akşam 6 oldu hala beni aramadı.dedimki herhalde yarın arar işleri yoğundu .

ama gece saat 9 da telefonum çaldı .aksel hoca karşımda.şaşırttı beni .gecenin o saati hala işinin başında ve beni arıyor.dahiliye dr umun teşhisine o da katıldı.

Benim vücudumda demir ve b12 bitmiş.ve bunların eksikliği vücutta çok ciddi sorun yaratırmış.Ve bunların eksikliğinden dolayı yaşadığım şikayetler ms hastalığının belirtilerine çok benziyor

ve ben bir sürü vitamin içmekten bu hale geldim yani akrep nalan nın anadolu yakası şubesi :)

23 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Elçincim ya çok heyecenlı bir şekilde okudum yazını ortalarda dayanamayım yazının sonunu okudum. Sonucu çok merak ettim. Neyse ki bu hastalık seni yakalamamış, buna çok sevindim... Lütfen dr ların tavsiyelerine uy ve bir pisikolağa git, içindekileri insanların yüzüne söyleyemiyorsan, en azından dr a söyleyip rahatlamış olursun ve stresten kurtulursun... Sağlıklı günler dileğiyle...

Adsız dedi ki...

uzuldum yasadiklarini okuyunca.
cok zor bir surec olmali.
neyse ki ms degilmis rahatsizliginin nedeni-o satiri okuyunca cok rahatladim.
saglik gibisi yok... yeter ki vitaminle-gidayla iyilestirilebilecek gibi olalim...
cok gecmis olsun..

ELÇİN dedi ki...

banucum çok tşk ederim çok naziksin :)

artık çok değiştim zaten.içimden ne geçiyorsa direk dökülüyorum zaten :)

psikiyatristtin faydasını çok gördüm zaten

sevgiler

ELÇİN dedi ki...

sevgili salıncakta iki kişi

yorumun için çok tşk ederim :)
evet çok zor bir süreçti ve 1 sene sürdü.

şimdilik yolunda sayılır her şey

sevgiler :)

Haydins dedi ki...

Analytics sonuclarindan ulastim sizin blogunuza ve memnun oldum :)

Yaziyi okurkende biraz uzuldum ama sonucta oh hasta degilmis dedim..Hasta olma da varsin olsun kilolar.Spor yap en iyisi..

ELÇİN dedi ki...

sevgili haydins hoşgeldin :)

öncelikle tşk ederim yorumun için:)

aylardır sessiz takipçinim senin aslında.

ve evet spor en iyisi.böyle yumoş yumoş gezmek fena olmuyor hele bu soğuklarda sıcak tutuyor biraz :)

sevgiler

aybike dedi ki...

Merhabalar;
Tesadüf eseri blogunuzu tıkladım.aman Allahım yazı bitene kadar inşallah hasta değildir deyip durdum.Çok geçmiş olsun.
Ohh be valla gerildim..
sevgilerr..

ELÇİN dedi ki...

sevgili aybike

çok tşk ederim yorumun için :)

oğlunun papyonlu resmine bayıldım çok şeker :)

allah herkese sağlıklı uzun ömür versin

sevgiler

gezicini dedi ki...

sağlıklı güzel günler dilerim. kafaya takmayın herşeyi. hayat güzel, hayatta olmak güzel...
sevgiler
gorki

ELÇİN dedi ki...

sevgili gorki
tşk ederim yorumun için :)

hep beraber sağlıklı huzurlu olalım

sevgiler

Flame dedi ki...

Ayyyy neler olmuş dedim ama neyse ki Ms kastası değilmişsin. Allah dert veripte çare aratmasın diye boşuna demiyorlar ama bazen kendimiz yaratıyoruz. Kilolarla benimde başım dertte ama vereceğim işte bir ara deyip oyalıyorum kendimi :)

Geçmiş olsun canım.

Adsız dedi ki...

yazıyı pür dikkat üzüldüm ve çok da üzülerek okudum çok şükür sonuç ms değilmiş. Kilolarda olsun canım kimde yokki dimi ama:))
Yine de onca geçen kötü zaman için çok çok geçmiş olsun. Demekki ne yapmak gerekiyormuş biraz daha rahat olmak.

mine dedi ki...

cok geçmiş olsun neyseki hasta değilmişssiniz ...allah başka dert vermesin inşallah ..atlatırsınız bu günleride...

sevgilerrr

ELÇİN dedi ki...

sevgili flame

çok tşk ederim :)

bu kilolar ömrümü yedi benim :)

ELÇİN dedi ki...

sevgili fatma hoşgeldin :)

ve yorumun için çok tşk ederim

evet eskiye nazaran biraz daha rahatım artık :)

sevgiler

ELÇİN dedi ki...

sevgili bitanemiz bebeğimiz

çok sağol..hep beraber sağlıklı huzurlu olalım :)

sende inşallah sağlıkla yavrunu kucağına alacaksın

öpüyorum

Sermin dedi ki...

ay aman öldüm heyecandan. neyseki mutlu sonla bitti :)) ben de fmf hastasıtım ve bu teşhis konulana kadar neler dediler neler. ms de dediler ve en çok üzüldüğüm oydu. kötü bir hastalık Allah kimseye vermesin.

ELÇİN dedi ki...

sermincim çok geçmiş olsun...

yardımcı olabileceğim bir şey olursa her zaman hazırım

damadımı ve seni öpüyorum :)

Moonish (moonsun) dedi ki...

Sevgili Elcin, inan cok uzuldum yasadigin uzuntuye, ama neyseki degilmissin, yazinin basinda oyle korkuttun ki beni :(
aman kendine iyi bak ne olur, cok dikkat sagligina :) Kocaman opuyorum seni :))

ELÇİN dedi ki...

sevgili moonsun çok tşk ederim :)

evet çok zor bir süreç oldu ama şimdilik iyiyim

bende seni kocaman öpüyorum :)

nazo dedi ki...

offffff.. nasıl bir yazı olmuş Elçin bu, kalbim güp güp okudum. O gerizekalı insan da nasıl doktor olmuş anlamadım doğrusu. Neyse canım bundan sonra çok dikkat et kendine. bu arada içe atma olayı bende ileri derecede.Sonra an geliyor patlayacak gibi oluyorum. Garip kişilik özellikleri işte :)

ELÇİN dedi ki...

nazocum garip değil hassas kişilikler :)

ama artık elimden geldiğince atmıyorum .o an içimden ne geçiyorsa direk söylüyorum...

çünkü bir daha aynı bedeli ödemek istemiyorum !

öpüyorum canım

Adsız dedi ki...

Yazınızı bende okudum.
İçtenliğinizin ve samimiyetinizin yazılara döküldüğünü görmek güzel.
Ama ne yazikki ne sizin ne bizim ne de başkalarının başına gelmeyince anlamıyoruz.
Toplumsa bir önyargi var.
Bu tehlikeli bir durum.
Sivil toplum örgütlenmesi içinde yer almıyoruz.
Mesela AIDS konusunda ne AÇEV gibi çeşitli konularda bir yardımda bir etkinlikte yer alabiliyoruz.
Keza bahsettiğiniz MS hastalığıda.
Acaba şuana kadar hangi hastaya yardim edebildik..
Hangi sivil insiyafit içind yer alabildik dimi.
burak